söndag 11 oktober 2009

Överraskningen är avslöjad!

Eftersom jag längtade efter att se Fredriks reaktion så kunde jag inte hålla mig längre än till halv fyra i dag!

Hade kanske väntat tills vi kom hem eller iaf var själva i bilen men nej, dom som känner mig vet att jag inte funkar så....mmm, min mamma också!


Vi ska åka till Prag om en månad!


Ja, Irene, min lilla panik över att alla kände igen den där bron så var jag ju tvungen att på ett ytterst aggresivt sätt försöka snacka bort alla funderingar om en eventuell resa...om nu Fredrik skulle ha gått in å läst bloggen!

Han hade inte gjort det men ändå!


Jag: Fredrik, jag har en överraskning till dig!

Fredrik: Vadå, är du gravid?

Jag: Ja!

Fredrik: ÄR DET SANT?????(med världens panik i ögonen)

Jag: Moooooooaaaahahahahahahaha! Näe, jag ljög!

Fredrik: Pustar ut med en extremt lättad suck!

Jag: Men gissa då...vad tror du?

Fredrik: Ingen aning!

Jag: Den trettonde november åker du å jag till Prag!!!

Fredrik: VARFÖR DÅ???

Mmm, schysst reaktion va?!?

Jag: Jodå, jag kan ta med mig nån annan om du vill!

Efter att chocken lagt sig iaf så ville han följa med! Hans enda krav var väl bara att vi inte tar med oss lika stora resväskor som vi hade till Rhodos å det kan jag lätt gå med på!

Sen kom han dock besviket på att den trettonde november kanske är lite för sent för att kunna skejta men jag kom på en deal!! Han skejtar i ett par timmar å jag går på spa!

Det är väl en tvättäkta äktenskapskompromiss?!?


1 kommentar:

Irene sa...

sorry....
men jag är glad för er skull att jag hade rätt, en av europas vackraste städer ju. om än jag själv hellre möter våren där ;-)