måndag 2 november 2009

Rensar kropp å själ!


Syftet med den här promenaden är att jag ska bli glad igen...å lite pigg också! Jag till mysa med barnen hela eftermiddagen å NÄR dom börjar slåss vill jag kunna gå emellan å med lugn å pedagogisk stämma förklara rätt å fel! Önska mig lycka till! Jag har precis börjat min promenad så än så länge känns mitt mål ganska avlägset! Går å tänker på vad Elisia sa i morse när hon kröp ner bredvid mig i sängen! "Du är världens bästa mamma...å du får inte dö!" Tänker man på sånt som treåring? Samtidigt som jag blev rörd till tårar kändes det samtidigt lite olustigt att behöva förklara för en treåring att man tyvärr inte får bestämma själv när man ska dö utan man dör när det är dags! Jag har lovat mig själv att alltid vara rak å årlig mot mina barn å inte krångla in saker i konstiga historier men i bland blir man lite ställd faktiskt!

Inga kommentarer: