lördag 7 maj 2011

En tanke!

En smula irritation har växt inom mig sedan nyheten om de svenska soldater som blivit dödade i Afghanistan kom!

Inte just över att dom blivit dödade utan för att det blir ramaskri hos hela svenska folket och kräver att alla svenska soldater genast ska plockas hem!

Min tanke är att dom svenska soldater som åker till Afghanistan har valt det själva och är mycket väl medvetna om arbetsuppgifter och risker men igår fick jag chansen att prata med en riktigt soldatsnubbe som åker till Afghanistan om två veckor!

Jag var ju tvungen att fråga hur man tänker när man faktiskt sitter i situationen själv och han var faktiskt av samma åsikt som jag! Det är ju ett val som HAN gör själv!

Jag tycker personligen att det är ganska respektlöst mot dom soldater som väljer att vara kvar, eller att åka ner dit att stå som civil svensk och kräva att människor som är villiga att offra sitt för okända människor att kräva att dom ska komma hem!

Ingen skulle väl bli glad av att behöva säga upp sig från ett jobb man tycker om!

Jag tycker att dom är otroligt osjälviska och fantastiskt modiga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker de är fantastiskt dumma......kram..Mysan

Anonym sa...

soldaterna alltså ;)

Unknown sa...

Fast det finns ju ganska många saker man gör som är ganska dumt!:)