fredag 27 maj 2011

Det handlar om att lura sig själv!

Förut har jag gett mig ut på löparrundor med tanken jag ska springa så mycket jag kan och gå när jag inte orkar och genast blivit nedslagen när jag "varit tvungen" att gå! Detta gjorde att det blev skiiitjobbigt att ens sticka ut och försöka sig på en löparrunda!

I dag gjorde jag tvärtom! Jag gav mig ut för att avklara en långpromenad och blev i stället glad när jag märkte att jag orkade springa mesta delen!

Allt som allt blev det nio kilometer vilka dom första två bestod av endast löpning med barnen cyklandes till affären! Vi handlade...eller jag gör en rättelse...vi STORhandlade...och sen kom Fredrik och hämtade kidsen på Ica och jag fortsatte min "promenad" vilken slutade på 7 kilometer!

Nu tog ju inte detta en halvtimma direkt men jag är bara glad att jag överlevde...och att jag faktiskt sprang större av turen!

Tänk vad man kan få kroppen att uträtta under bara man har rätt inställning i hjärnan!

Jag som dessutom är utrustad med en sjuk tävlingsinstinkt har haft lite svårt att hitta motivationen under dessa träningsformer som man utövar i ensamhet men jag har laddas ner appen "runkeeper" som mäter distans, tid och hur mänga kalorier du bränner plus att det under rundans gång kommer regelbunden information om hur långt du rört dig, på vilken tid samt snitthastigheten!
Just snitthastigheten visade sig i dag vara mitt största hjälpmedel för det fick mig att driva mig själv att hela tiden förbättra den! Annars så har jag bara haft den slutliga tiden att jämföra med efter jag rört mig klart!

En mycket värdefull app om jag själv får säga!

Inga kommentarer: