fredag 27 maj 2011

Ett samtal om döden!

Min äldsta dotter frågade mig i kväll om hon och jag kommer dö i samma grop!

Vad säger man?

"Neeeeej!! Vi kommer inte att dö?"

eller

"Nej, först blir man gammal och sen dör man så jag kommer att dö före dig?"

Jag kan inte ljuga för mina barn!

Min äldsta dotter har i dag lärt sig att alla ska dö...men att ingen vet varken när eller hur!

-Du skulle sakna mig om jag dig mamma!
-Ja mitt älskade barn! Till tusen!
-Och jag skulle sakna dig om du dör mamma!

Jag förklarade även för mitt underverk att det finns så många olika orsaker till att någon behöver dö! Det största anledningen är att man blir gammal men att det faktiskt finns elaka saker som gör att till och med barn kan behöva dö!

Hon satt i mitt knä och hon kramade mig!

Älskade barn!

Detta är nog ett samtal som jag kommer bära ned mig till den dag det är min tur!

Inga kommentarer: