måndag 14 november 2011

En förälders värsta mardröm!!

Nämen hej!!

Jag har spenderat den här helgen i Västerås...och då inte på BluemoonBar...utan jag och Elisia har hängt på akuten! Inget poppis ställe för en femåring men tydligen fanns det några ljuspunkter för när vi runt ett-snåret i lördagsnatt fick träffa en läkare så utbrast Elisia efter han gått ut igen: "Åh mamma, det där var en riktig snygging!" Har jag nämnt att hon är FEM ÅR???

I går åkte vi in till akuten igen och det slutade med att dom la in henne...efter ett x-antal timmar i väntrummet! Som tur va så somnade Elisia så hennes väntan blev inte alls lika lång!

Fast det ger mig ett sju jävla dåligt samvete så är jag ganska säker på att min stackars tösabit lider av magkatarr ochjag tycker att är det nån som är full koll på dom symtomen är det jag...eftersom jag själv tansat tango med skiten alldeles för många gånger...men nej nej, i eftermiddags åkte vi hem med diagnosen förstoppning och ett laxermedel som hon ska dricka varje morgon...detta fastän jag poängterade att hon sköter magen som hon ska...hon var till och med och bajsa under läkarbesöket!

Tyvärr så är jag inte så kaxig efter fem timmars sömn på två dygn och ingen mat på ett dygn så för att slippa bryta ut i en frustrerande gråtattack och bli skickad till psyk så bet jag mig i läppen och vi åkte hem! Korkat kan tyckas men jag är till 100% inställd på att så fort Elisia visar symtomen igen så åker vi raka vägen in och då vill ingen tjafsa med Elisias mamma!

Nått som oroar mig mest är dock den här medicinen effekt och vi får väl se om vi kommer leva i ett konstant bajskalas närmsta tiden!

Hon har i alla fall piggnat till och har till och med ätit och varit på bra humör! Fredrik har varit här och ätit pizza och nattat så kidsen somnade nöjda och glada och jag håller tummarna på att dom vaknar på samma sätt!

4 kommentarer:

Syster Sara sa...

Har du hittat bloggen vi pratade om???

anneli sa...

Ush då....hoppas att allt blir bra med henne. Och som mamma måste man stå på sig, det är ju trots allt vi som föräldrar som känner barnen bäst.

Kram kram

Beccaa sa...

Men snuffssan då:( Hoppas hon kryr på sig!

Anonym sa...

ja barnen tar efter sina föräldrar i allt...kommentarer tex, de kommer ju liksom inte på allt själva för som sagt en 5 åring ska inte beh tänka på utseende....