torsdag 9 februari 2012

Älskade lilla stora barn!


Vad ska du göra en torsdag som denna?

Jag ska tydligen på presentation av kommande förskoleklass! FÖRSKOLEKLASS!

Löjligt, tänkte jag när F ringde och sa att det skulle vara! Varför ha det nu så här långt i förväg...sen trillade poletten ner!

I AUGUSTI BÖRJAR ELISIA I FÖRSKOLEKLASS!

Jag är inte tillfreds med känslan än...lika lite som att jag blir lite lätt illamående när Elisia gör "stora" saker och är så där förståndig som bara Elisia kan vara!

Ett exempel:
-Där mamma, i den där stugan vill jag bo!(Mitt ute i skogen längs gamla Norbergsvägen)
-Men hur ska det gå du som är så förklädd?
-Men mamma, då tänder jag ju bara en lampa!

Jag måste gå på kurs och lära mig att få sista ordet mot min femåring!

Hur som helst...det är fan inte okej att min lilla lilla Elisia blir stor...så det så!

Inga kommentarer: