torsdag 3 november 2011

Min lilla hjälte!



Elisia har alltid varit en speciell tjej med speciella tankar och funderingar!
Till exempel så slog hon upp pannan sist vi var i simhallen men hennes fundering kretsade inte runt smärtan utan huruvida folk skulle skratta åt henne för att hon hade tejp i pannan! Hon är FEM år! Det är inte okej!

Jag tycker att det är roligt och spännande med hennes funderingar och dom största kretsar kring att föda barn då hon vid tre års ålder bestämde sig för att bli barnmorska men...ja, det finns ett men...det gjorde inget om hon väntade med att börja fundera runt åtta-tiden på morgonen och inte klockan TJUGO I FYRA!

Jag går runt här i koma och det blir definitivt en tidig kväll för ALLA tjejer i det här hushållet!

Jag försöker att inte sätta mig ner nu innan kidsen kommit i säng för då kommer jag till 123% att somna och kommer vara omöjlig att väcka igen! Såååå, städa lite blir ju bra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har en dotter på 6 sm fråga - mamma är jag tjock? Inte ok!!

Unknown sa...

Men usch!! Inte heller okej!! Man kan ju verkligen fråga sig vart fan världen är på väg!!!

Anonym sa...

Allt kommer från föräldrarna. De hör och ser mer än man tror!

Unknown sa...

Så du menar att när Elisia ligger och gråter och anklagar sig själv för att vara, jag citerar: "Dum, ful och värdelös" så är det alltså jag som får henne att får henne att tycka så om sig själv?

Jag kan med råge erkänna att jag aldrig kommer att få pris som världens bästa mamma men är det nått jag kan stå för till 100% så är det att jag aldrig någonsin skulle klanka ner på mina barn och ifrågasätta deras existens!

Och tro mig, jag analyserar mitt beteende dagligen för att jag verkligen verkligen vill att mina barn ska må bra!